0.236 547 15 20
Kırsal Hizmetler Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği

 

  

 

 

KIRSAL HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ


 

GÖRDES BELEDİYESİ

KIRSAL HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ

GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

Madde 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Gördes Belediyesi Kırsal Hizmetler Müdürlüğünün görev, yetki ve sorumluluk ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

Kapsam

Madde 2- (1) Bu Yönetmelik Gördes Belediyesi Kırsal Hizmetler Müdürlüğü’nün hizmet, faaliyet ve çalışmalarına ilişkin usul ve esasları kapsar.

Dayanak

Madde 3- (1) Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 15/b ve 18/m Maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

Madde 4- (1) Bu Yönetmelikte yer alan;

(a)  Belediye: Gördes Belediyesini,

(b)  Belediye Başkanı: Gördes Belediye Başkanını,

 (c )Meclis: Gördes Belediye Meclisini,

(d) Encümen: Gördes Belediye Encümenini,

 e) Teknik ve İdari Personel: Kırsal Hizmetler Müdürlüğü’nde çalışan / çalışacak teknik ve idari personeli tanımlar.

 

 

İKİNCİ BÖLÜM

Kuruluş, Teşkilat Yapısı, Bağlılık ve Çalışma Düzeni

Kuruluş

 

MADDE 5 -(1) Gördes Belediyesi Kırsal Hizmetler Müdürlüğü, 10/04/2014 tarih ve 28968 Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik” gereğince, Gördes Belediye Meclisinin01.07.2016tarih ve 2016/15 sayılı kararıyla kurulmuştur.

 

Teşkilat Yapısı

Madde 6-(1) Kırsal Hizmetler Müdürlüğü, norm kadroya uygun olarak Kırsal Hizmetler Müdürü ve personelinden oluşur.

Bağlılık

Madde 7- (1) Kırsal Hizmetler Müdürlüğü, Belediye Başkanına bağlıdır. Belediye başkanı, yetkilerini Belediye Başkan Yardımcısına devredebilir.

Çalışma Düzeni

Madde 8- (1) Dairede görevli tüm personel;

(a)    Biriminde yürütülen iş ve işlemler hakkındaki bilgileri izinsiz olarak kurum dışına veremezler,

(b)    Hiçbir fark gözetmeden her vatandaşa eşit ve adil muamele yaparlar,

(c)    Görevleri ile ilgili, doğrudan doğruya veya dolaylı olarak, hiç kimsenin hizmet, ikram ve hediyelerini kabul edemez ve bunlarla alışverişte bulunamazlar. Bu gibi kimselerden borç para alamayacakları gibi borç da veremezler.

(ç) Meclis, Encümen ve Başkanlık yazıları ve eki dosyalardaki bilgileri açığa vuramaz ve yetkililer dışında kimseye bilgi veremezler,

(d)    Mesai bitiminde masa üzerindeki evrakı dolap ve çekmecelere koyar ve kilitlerler,

(e)    Her türlü malzeme ve evrakın muhafazası ile şahsen sorumlu olan personel, muhtelif sebepler ile görevinden ayrılması halinde, bunları birimdeki görevliye yazılı bir tutanak ile devir eder.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Görev Yetki ve Sorumluluklar

Görev, Yetki ve Sorumlulukları

Madde 9- Kırsal Hizmetler Müdürlüğünün görev, yetki sorumlulukları şunlardır:

  1. 6360 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili mevzuat çerçevesinde kırsal alanlarda planlı yerleşimi, sosyal yaşamı, ekonomik faaliyetleri ve doğal kaynakların planlanması ile korunmasını desteklemek amacıyla her türlü faaliyet ve hizmeti planlamak, uygulamak, koordinasyonu sağlamak,
  2. Müdürlüğün görev ve yetki alanı içerisinde tarım,tarımsal sulama, kırsal turizm, yer altı kaynakları, kırsal ve bölgesel kalkınmanın geliştirilmesi için gerekli faaliyetleri yapmak,
  3. Tarımsal ve hayvansal üretimi teşvik edici, destekleyici, geliştirici sistemler, eğitim ve denetim, analiz ve envanter çalışmaları vb. gibi konularda her türlü faaliyeti gerçekleştirmek,
  4. Arazi kullanım kabiliyeti haritaları hazırlayarak veya var olanları kullanarak arazi kullanım planları hazırlamak,
  5. İlgili kurumlarla ve koordinasyon sağlayarak kırsal alan veri bankası oluşturmak veya
    oluşturulmasına katkıda bulunmak, İmar ve Şehircilik Daire Başkanlığı'nın CBS sistemi oluşturmasına katkıda bulunmak,
  6. Bölge şartlarına uygun sulama ile ilgili çalışmaları yapmak ve hidrantların bakım onarımlarını yapmak ve kontrol etmek. Tarımsal yapı projeleri hazırlamak veya hazırlattırmak,
  7. Entegre kırsal kalkınma projeleri hazırlamak, ilgili kurum ve kuruluşlarla koordinasyon içerisinde uygulamak veya uygulatmak,
  8. Üreticilerin ve tarım işçilerinin sosyal yaşamlarını ve çalışma hayatını kolaylaştırıcı projeler yapmak ya da yaptırmak,
  9. Geleneksel el sanatlarının geliştirilmesi ve bunlar için daha iyi fiziki ortam, makine, ekipman ve imkan sağlanmasını desteklemek amaçlı projeler yapmak yada yaptırmak,
  10. Faaliyet alanıyla ilgili araştırma ve geliştirme projeleri yürütmek veya desteklemek,
  11. Bitkisel ürün yetiştirilmesi, ürün kalitesinin ve verimini arttırıcı yöntemleri teşvik ve destekleme ile ilgili projeler yapmak ya da yaptırmak,
  12. Tarımsal üretimde insan sağlığı ve gıda güvenliği konusunda projeler yapmak ya da yaptırmak,
  13. Kırsal alandaki üreticileri koruma, örgütlenme ve sosyal faaliyetler ile ilgili projeler yapmak ya da yaptırmak,
  14. Örgütlü veya tüzel kişilere katma değeri yüksek tohum/fıde/fıdan destek projeleri çalışmaları yapmak ya da yaptırmak,
  15. İl genelinde çiftçi şartlarında örnek proje uygulamaları yapmak veya yaptırmak,
  16. Müdürlük faaliyetlerinin periyodik olarak raporlanmasını sağlamak,
  17. Üst yönetimce istenen ve mevzuat ile öngörülen kurul ve komisyonlara katılmak ve/veya talep edilen personelin görevlendirilmesini sağlamak,
  18. Müdürlüğü temsilen toplantılara katılmak, müdürlük içinde düzenli ve planlı toplantılar yapılmasını sağlamak,
  19. Görevlerini yerine getirirken müdürlük içinde ve diğer müdürlüklerle işbirliği ve uyum içinde çalışılmasını sağlamak,
  20. Yeterli sayı ve nitelikte personel istihdamını, personelin görev dağılımını, personelin hizmet içi eğitimini ve görev niteliklerine uygun olarak yetiştirilmelerini sağlamak,
  21. Müdürlük faaliyetlerinin etkin, verimli ve amaca uygun gerçekleştirilmesini sağlamak, performans arttırıcı çalışma planları yapmak, izlemek, denetlemek, koordine etmek,
  22. Müdürlüğün görev, yetki ve sorumluluğundaki iş ve işlemlere ilişkin Belediye Meclisi ve Belediye Encümenine teklifte bulunmak, gereği için Müdürlüğe havale edilen Meclis ve Encümen kararlarını uygulamak,
  23. Görev alanına giren konularla ilgili yurtiçi ve yurtdışı platformlara (sempozyum, seminer, panel, fuar, vs.) katılmak,
  24. Üst yönetim tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmek, iş ve işlemlerini yürütür.
  25. Müdürlük ile ilgili faaliyet raporlarının periyodik olarak hazırlanmasını sağlamak,
  26. Müdürlük çalışmalarında kullanılan demirbaş malzeme ve sarf malzemelerinin amacına uygun kullanımı sağlamak,
  27. Hukuk bölümünü takibini sağlamak.Gördes Belediyesini ilgilendiren her türlü adli,idari ve icra konuların takibini sağlamak,tebligat çıkarmak mahkeme öncesi uzlaşma komisyonlarını toplamak ve toplantılara katılmak,belediyemizle ilgili mahkeme keşiflerinde belediyemizi temsilen katılmak yazışmalarını yapmak.
  28. UKOME (Ulaşım Koordinasyon Merkezi) Manisa Büyük Şehir Belediye Başkanlığına bağlı Ulaşım Daire Başkanlığınca İlçemizde yapılan ve yapılacak olan Trafik düzenlemeleriyle ilgili Alt Komisyon Başkanlığını toplantılarını yapmak ve yazışmalarını yapmak UKOME toplantılarına katılmak.
  29. Belediyemizde Akhisar Adliyesine bağlı  Denetim Serbestlik Müdürlüğünce kurumumuzca yapılan protokol uyarınca  gönderilen Kamı Hizmeti Yükümlülüğü çalışanların mesai takip çizelgelerini hazırlamak çalışmalarını sağlamak.

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Son Hükümler

Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar

Madde 10- (1) İşbu Yönetmelikte yer almayan hususlarda, yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

Yönerge

Madde 11- (1) Bu Yönetmelik hükümlerinin uygulanmasına ilişkin yönergeler çıkarmaya üst yönetim yetkilidir.

Yürürlük

Madde 12- İşbu yönetmelik hükümleri Gördes Belediye meclisinin kabulü ve belediyemiz web sitesinde (www.gordes.bel.tr) ilan edildiği gün yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 13- (1) Bu Yönetmelik hükümleri Gördes Belediye Başkanı tarafından yürütülür.

 

           

 

 

                                              

Muhammet AKYOL                           Taner YİĞİT                             Seyyide CENKİ

Belediye ve Meclis Başkanı                      Meclis Katibi                               Meclis Katibi

DUYURULAR Tümü
Görevde Yükselme ve ..... Kırsal Hizmetler Müd..... Emlak ve İstimlak Mü..... Destek Hizmetleri Mü..... Tarım ve Orman Bakan..... Gördes Belediye Başk..... 6292 sayılı Kanun (K..... Vergi Borcu Yapıland..... Zabıta Personeli Gör..... Huzurun ve Yeşilin Ş..... Gördes Atatürk Mahal..... Emlak ve ÇTV Vergisi..... Gördes İlçe Hıfzıssı..... Gördes Belediyesi Ta..... Toplu Konut İdaresi ..... Ücretsiz Kick Boks K..... 2. Etap TOKİ Projesi..... 2. Etap TOKİ Projesi..... Sözlü ve Uygulamalı ..... Taşeron Kadrosu Sözl.....
HIZLI MENU
GÖRDES MENU
ilan.gov.tr
GÖRDES BEYAZ MASA DESTEK HATTI
0.236 547 15 20
CUMA MH. CUMHURİYET CD. NO:5 PK: 45750 GÖRDES / MANİSA
0.236 547 15 20 iletisim@gordes.bel.tr

GÖRDES BELEDİYESİ 2015 TÜM HAKLARI SAKLIDIR. SİTEDE KULLANILAN İÇERİKLERİN İZİNSİZ KOPYALANMASI VE KULLANILMASI YASAKTIR.
ÖZGEÇMİŞİ
BAŞKANA MESAJ
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
İLETİŞİM
MUHAMMET AKYOL
GÖRDES BELEDİYE BAŞKANI